Atsargų valdymas pagerina klientų aptarnavimą

Atsargų valdymas pagerina klientų aptarnavimą

Prekybos įmonės, turinčios arba nuomojančios sandėlius savo laikomai produkcijai dažnai susiduria su atsargų apskaitos problemomis. Atsargų valdymas tokias problemas gali išspręsti ir pagerinti įmonės finansinius rezultatus.

Dažna įmonė planuoja tam tikrų savo prekių pardavimus. Pavyzdžiui, buitinės technikos parduotuvė iš tiekėjo nusipirko 100 televizorių. Deja, per pusmetį buvo parduota tik 20 televizorių, nes per tą laiką modelis paseno. Ką daryti su esamais 80 televizorių? Televizoriai, aišku, laikomi sandėliuose arba prekybos taškuose, todėl būtina žinoti, kur jie yra ir kaip greitai gali būti pristatyti. Sandėlis praneša rinkodaros skyriui, kad yra tam tikri televezoriai, kuriuos reikia kažkaip išparduoti, nes jie užima sandėlyje vietą, be to užlaikius juos čia dar ilgiau, jie bus morališkai pasenę ir niekas jų nebepirks net esant palankioms kainoms. Rinkodaros skyrius organizuoja rinkodarinę akciją, kurios metu vienoje iš parduotuvių pritaikoma 40% nuolaida būtent šiems modeliams. Jei atsargų valdymo nebūtų, ši rinkodarinė akcija būtų pasmerkta, nes pardavėjai parduotų daugiau produkcijos, nei jos realiai yra.

Atsargų valdymas yra ne tik sandėlininko darbo kasdienybė, bet reikalingas ir itin sklandus komunikavimas, priešingu atveju nuostoliai garantuoti. Reta kuri įmonė, užsiimanti prekyba stambesniu mastu, neturi sandėlio valdymo sistemos ir programinės įrangos. Atsargų valdymas taip pat gali būti atliekamas esamoje sandėlio valdymo sistemoje arba naudojant papildomas pridėtines programas , skirtas būtent atsargoms ir likučiams valdyti.

Pačiam yra tekę susidurti su atsargų valdymo problemomis, kai keli lapai šiferio buvo vienoje parduotuvėje, dar keli – kitoje, o nuvykus į trečią paaiškėjo, kad tiek, kiek buvo sakyta jie neturi. Teko ieškoti dar kelių lapų visiškai kitoje parduotuvėje. Tai sukėlė itin daug nepatogumų, nes šiferis – ne obuolių kilogramas, jo taip lengvai transportuoti automobiliu neina. Tinkamas ir efektyvus atsargų valdymas ir likučių apskaita šioje situacijoje būtų sumažinusi man, kaip pirkėjo rūpesčius, tuo pačiu ir padidinant mano gerą nuomonę apie parduotuvę. Deja, nuomonė dabar prasta, tad vargu ar iš jos pirksiu reguliariai. Šis pavyzdys puikiai iliustruoja, kad atsargų valdymas yra ne tik sandėlio rūpestis, bet ir viso pardavimo proceso dalis, nuo kurios priklauso, ar patenkintas yra klientas.

Profesionalus atsargų valdymas leidžia ne tik neužversti sandėlio prekėmis, kurių artimiausiu metu niekas nepirks (atsargų valdymo programos dar gali turėti ir prognozavimo bei buferio funkcijas, kurios padėtų paprasčiau apskaičiuoti, kiek prekių reikia užsakyti artimiausiu metu), bet ir pagerinti klientų aptarnavimą, bei parduoti senas ir nepopuliarias prekes apie kurių egzistavimą pardavėjai jau gali būti pamiršę.

Viena mintis apie “Atsargų valdymas pagerina klientų aptarnavimą

  1. Atsargų valdymas išties yra labai svarbu, o atsargų valdymui svarbu logistika, todėl daugelis šiuolaikiškų įmonių naudoja 3p kompleksinę logistiką, kuri pagerina atsargų valdymą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.