Kas bendro tarp prekės kartoninės dėžės ir keturlapio dobilo?

Apie kartonines dėžes galima kalbėti kaip apie daiktus, turinčius du veidus. Gal kiek personifikuota formuluotė, tačiau visai tiksli. Apie dėžių naudojimą, paskirtį ir ypač apie rinkodarinę jų pusę skaitykite toliau.

Vaikštote po parduotuvę. Ieškote naujo telefono, dulkių siurblio, televizoriaus ar kokio kito daikto. Jus domina lentynose esančios prekės. Ir kai jau išsirenkate, pardavėjas duoda supakuotą produktą. Nors perkate ne dėžutę, tačiau ji irgi atlieka svarbų vaidmenį. Daili prekės pakuotė kartais sukelia tokias emocijas, lyg vartotojas būtų radęs keturlapį dobilą (juk žmonės kalba, kad pastarasis neša laimę). Tad įsigyjate produktą, pasižymintį tam tikromis išvaizdos detalėmis ir techniniais parametrais, bet gaunate šį tą daugiau. Gražus kartoninės dėžės apipavidalinimas skatina nusišypsoti ir parašyti riebų pliusą gamintojams.

Verta paminėti, kad dėžių klausimas yra gana opus. Juk gamintojai turi produktus supakuoti, bet neprieštaraudami ekologijai ir neišleisdami viso savo biudžeto. Ką tai reiškia? Tai, jog dėžutės tampa gerai apgalvotų sprendimų rezultatu. Specialistai suka galvas, diskutuoja, ieško įvairiausių variantų. Tikslas – sukurti tokią pakuotę, kurioje tilptų reikiamas daiktas su visa komplektacija, bet kartu nereikėtų eikvoti pernelyg daug išteklių. Dėžės forma, dydis, uždarymas – visa tai turi įtakos rezultatui. Ne mažiau svarbus punktas – erdvės išnaudojimas. Jei palygintumėte penkiolikos metų senumo ir dabartinę telefono dėžutę, skirtumas būtų akivaizdus. Šiuolaikinėje pakuotėje svarbus kiekvienas milimetras. Tokie daiktai kaip laidas ar vartotojo instrukcija sudėti itin apgalvotai.

Tikriausiai žinote posakį „thinking outside the box“. Paradoksalu, bet kartonines dėžutes produktams pritaikyti besistengiantys specialistai turi mąstyti būtent taip, kaip nusako toji frazė („už dėžės ribų“), tačiau kartu ir sugalvoti, kokius sprendimus pritaikyti pačioje dėžėje. Ir panašu, kad toks darbas duoda vaisių. O vartotojas, nusprendęs įsigyti naujesnį daiktą, galbūt prisimins gražią turimo produkto pakuotę ir pamąstys apie to paties prekinio ženklo gaminį. Taip netgi galima kolekcionuoti dėžutes, tarsi pasakojančias istoriją.

Jeigu nuspręstumėte paieškoti internete, kokias kartonines dėžes gamintojai realizuoja, pastebėtumėte spalvų įvairovę. Pakuotės nuotaikingos, šmaikščios, tačiau kartu ir subtilios. Yra tokių, kurios sukuria aliuziją į prabangą, jėgą, dinamiką. Pačiame prekybos centre pasijuntama tarsi atradus keturlapį dobilą, apie kurį kiek aukščiau jau užsiminta. Nesunku suvokti, jog pakuotė turi būti pagauli. Puikiai įvertinamas subtilumo ir dėmesio patraukimo derinys. Sukurti gerą dėžę produktui (arba mažai dėžutei, skardinei, buteliui ir t.t.) – meniškas darbas, reikalaujantis žinių, įgūdžių. Praverčia tiek rinkodaros principai, tiek nuolatinis domėjimasis dizaino tema, tiek ir kiti dalykai, kurių vardijimas užimtų ne vieną eilutę.

Pasaulyje daugybė skirtingų prekių. Tai maisto produktai, elektronika, avalynė ir t.t. Kiekvienoje srityje yra gamintojų, kurie pateikia įdomių pakuočių. Parduodamas produktas – emocija. Galima teigti, jog ir kartoninės dėžės, mažos dėžutės bei kitokios pakuotės irgi yra emocija.

Parašykite komentarą